FANDOM

Ishiguro

Aya Ishiguro (石 黒 彩 Ishiguro Aya, 12 de maig, 1978) és una cantant, escriptora, actriu i dissenyadora de moda al Japó, el ​​famosa per la seva participació en el grup Morning Musume. Aya Ishiguro va ser la segona finalista en un concurs per trobar una nova ídol del rock femení el 1997. Al final del concurs, amb Michiyo Heike com a guanyadora, el productor musical, ex músic de rock i el jutge del concurs, Tsunku, va decidir centrar la seva atenció en les cinc finalistes, que incloïa Ishiguro, Natsumi Abe, Kaori Iida, Asuka Fukuda, i Yuko Nakazawa. Tsunku es va comprometre a prendre el quintet si es venien 50.000 còpies del seu CD "Ai no Tane" (també conegut com Morning Musume's 0th single) dins de cinc dies. Això es va realitzar en quatre dies, i Tsunku va mantenir la seva part del tracte. Després de set singles i tres àlbums amb Morning Musume (i de quatre singles i un àlbum amb Tanpopo), Ishiguro va deixar a ambdós grups i Hello! Project al gener de 2000, poc després del llançament del senzill "Love Machine" el setembre de 1999. Al maig de 2000, Ishiguro es va casar amb Shinya Yamada, membre del grup Lluna Sea, i va canviar el seu nom a Aya Yamada (山田 亜 弥?). Ella va donar a llum a la seva primera filla, rimu (玲 梦?) al novembre d'aquest any. Ishiguro també s'interessava en la carreres que van des del disseny de moda, a l'escriptura (ha escrit un llibre sobre la seva transició de ser un ídol a una mare), i presentadora de televisió (on va entrevistar a les esposes de celebritats). També es torna a unir Tanpopo per cantar la cançó Tanpopo. El treball més recent de Ishiguro és el llibre "Kosodate Project", llançat el novembre de 2004.